حافظه من

در اینجا به آنچه که فکر میکنم، از آنچه که میخوانم و همچنین تجربیاتم مینویسم.

حافظه من

در اینجا به آنچه که فکر میکنم، از آنچه که میخوانم و همچنین تجربیاتم مینویسم.

الله بهترین بهترین هاست که از آن بهتر نیست. الله رحمن الرحیم است، راه گشاست و راه حل بسیار دارد.

۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

 

"آدم اگر در اجتماع نباشد میپوسد. ما که کارمون با کتاب و لپ تاپ هست و میتونیم درس و مرس هامون رو در خونه بخونیم و پژوهش هامون رو همونجا انجام بدیم و چندتا وبینار هم از پشت اسکای روم شرکت کنیم، بعد از یک مدت دچار افسردگی میشویم، احساس پوچی و بی ارزشی و تنهایی میکنیم".

کتابخانه ها بسته است، روضه ها تعطیل است، از دانشگاه تبعیدیم، گویا زیست بوم ما را شخم زده اند و چیزی برایمان نگذاشته اند.

از فردا تا بعد امتحانات ان شالله قصد دارم بدنبال دوستان فرهیخته ام بروم و برنامه هایی حول مباحث علوم انسانی، مخصوصا تاریخ تعریف کنیم و ان شالله که جمعی شکل بگیرد.

سه چهارتا دیدار هم با دوستانی که خیلی وقت هست ندیدمشان تازه کنم، آقای محسن صفایی فر عزیز، آقای محمد مهدی نعیمی ، آقا سعید رجب زاده و دوست عزیزم مهدی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۰ ، ۲۰:۱۴
محمد امین گلستان فرد

و در کتاب کافى به سند خود از ابان بن تغلب روایت کرده که گفت: از امام صادق (ع) شنیدم مىفرمود: زنهار، از آرزوى (دور و دراز) بپرهیزید، که خرمى زندگى شما را مىبرد، و دیگر هیچ یک از نعمتهایى که به شما دادهاند در نظرتان خرم و قانع کننده نمىشود، همین آرزوها باعث مىشود آنچه موهبت و عطا که خداى عز و جل به شما ارزانى داشته در نظرتان کوچک و بىارزش شود، و چون آنچه دارید ناچیز و بىارزش شد، و آنچه ندارید و آرزویش را مىپرورانید به دست نمىآورید سراسر عمرتان به حسرت مىگذرد[1].

______________________________

(1) تفسیر نور الثقلین، ج 5، ص 242 به نقل از کافى.

 

[1] تفسیر نور الثقلین، ج 5، ص 242 به نقل از کافى.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۰۰
محمد امین گلستان فرد

بسم الله الرحمن الرحیم

 

روز گذشته یعنی در 27خرداد 1400، یک روز قبل از انتخابات، اقای جلیلی از انتخابات انصراف دادند. ستاد ایشان تصویر زیر را منتشر کرد که نقد و حواشی نقدم را در این نوشته بیان میکنم.

همانطور که این تصویر را می بینید میتوانید آن را یک نشانه شناسی ابتدایی بکنید. عکس دکتر جلیلی در حال قنوت با ماسک که یک فیلتر قرمز رنگ نیز دارد و جمله ای با چنین کیفیتی که قابل مشاهده است بعلاوه لینک پیج ایشان. 

ستاد ایشان این عکس را بخاطر انصراف ایشان منتشر کرده بود و بنده با دانستن این موضوع این عکس را دیدم. با خواندن متن به یاد بخشی از دعای عهد و حدیثی افتادم. از دعای عهد یا این جمله افتادم که از خدا میخواهیم امام زمان ظهور کند و امر الهی در زمین اجرا شود و حرام های خدا که حلال شده است و حلالهای خدا که حرام شده است به جای خودشان بازگردد. و از احادیث یاد این افتادم که امر اصلاح جز امام معصوم مقدر نمیشود و ما در مقام ادعای چنین امری نیستیم و بلکه در مقام طلب هستیم و با آگاهی از این موضوع که ما ضعیف هستیم و تا توفیق و مدد الهی نباشد ما هدایت نمیشویم و توان انجام چنین اوامری را نداریم. 

در جواب به این استوری نوشتم: «چرا اقایان چیزی فراتر از توانشان ادعا میکنند؟ ادعا و عمل به این جملات جز در توان معصوم نیست.»

سپس یکی از اعضای ستاد ایشان در پیامی خیلی مودبانه توضیح داد که این جمله را ایشان باذکر منبع که نهج البلاغه بوده است در مناظره بیان کرده است.

تا اینجای کار من متوجه شدم که آقای جلیلی خیلی درست و با احتیاط عمل کرده است و این روابط عمومی ستاد ایشان هست که کار را درست انجام نداده است.

همان طور که میدانید وظیفه روابط عمومی آن است که پیامهایی را که تولید میکند در ساده ترین شکل ممکن، بالاترین میزان رسایی را داشته باشد و زمینه های ابهام و سوء برداشت به حداقل خودش بررسد.

کلمات پیوسته در محیطی که زاییده میشوند حاوی معانی هستند که با توجه به پیشنه ی خواننده یا شنونده برداشت های متفاوتی را خواهند داشت. در نتیجه افرادی که مناظره ی سوم آقای جلیلی را دیده بودند و مطالبی را که من میدانستم را نمیدانستند در مواجه با این تصویر به سوء برداشت کمتری دچار شده اند. 

بهتر بود ستاد محترم ایشان در زیر جلمه ای درون متن قید میکردند نهج البلاغه، دعای چندم. یا به شیوه های دیگری این مطلب را میرساندند که این متن در مناظره با چه فضایی گفته شده است تا چنین برداشت نشود که آقایان ادعایی میکنند که در توان انسان های معمولی نیست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۰ ، ۲۰:۴۱
محمد امین گلستان فرد

‌‌بسم الله الرحمن الرحیم

 

«سیاست‌های فرهنگی دولت را نسبت به مسئله زنان، می‌توان در چارچوب کلی غرب‌گرایی بررسی کرد.‌ آزادی و مشارکت اجتماعی زنان از آرمان های اعلام شده‌ی بخشی از جریان روشنفکری دوره‌ی مشروطه بود و روندهای اجتماعی-اقتصادی جامعه ایران نیز به گونه‌ای شکل گرفته بود که دولت می‌توانست مسئله آزادی زنان را با رفع حجاب از زنان پیوند بزند و آن را در قالب خواست عمومی دنبال کند.» (آشنا حسام الدین، 1396: 230)

از اینکه نامزد ریاست جمهوری سال 1400 در سومین خط از پاسخش به سوال اقتصادی خبرنگار، از حجاب اجباری سخن می‌گوید نباید تعجب کرد. جریان‌های سیاسی از لپ لپ بیرون نیامده‌اند، بلکه پیشینه و عقبه‌ای دارند.

از زمان روشنفکران دوران مشروطه تنور تقلید ظاهربینانه از غرب روشن شده است و تا کی ادامه خواهد داشت الله اعلم. تفکری که می‌خواست و می‌خواهد با عوض کردن کلاه و لباس و پوشش مردم؛ تحولی در عقب ماندگی چندصدساله‌اش ایجاد کند. به قول بعضی از منتقدیم آن زمان آنچه نیاز به تغییر دارد کلاه نیست بلکه زیر کلاه است.

در اواخر حکومت صفوی ما با سیلی سخت روس از خواب غفلت بیدار شدیم و متوجه شدیم در جهانی هستیم که نسبتی با آن نداریم، آدم‌هایش جور دیگری می‌اندیشند، سیاستمدارانش جور دیگری نقشه می‌کشند و سربازان با ابزارهای دیگری می‌جنگند. از این زمان بود که به خودآمدیم و متوجه شدیم کجا ایستاده‌ایم اما از همان زمان مسئله‌ی اصلیمان شروع شد. چگونه در چنین موقعیتی باید دوام بیاوریم؟ چگونه باید همتراز دیگر کشورها شویم؟ چگونه مورد تهاجم همسایگان شمال و غرب و جنوب واقع نشویم؟ چگونه حرفی برای گفتن داشته باشیم؟ چگونه مانند دیگر ممالک پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و به تبع آن رفاه زیستی و اجتماعی داشته باشیم؟ چگونه چگونه های فراوانی برای مطرح شده است.

جریان‌های متفاوتی وارد میدان شده‌اند و به دنبال حل مسئله و مشکل بوده‌اند. یکی از این جریان‌ها، روشنفکران هستند. روشنفکرانی که صلاح و آبادنی کشور را تنها وارد کردن تکنیک غربی، می‌دانستند. آنان متوجه نبودند که اندیشه‌ای در آنجا تغییر یافته است که ماحصلش شده است چنین و چنان. چنین دیدگاهی ظاهرگرایانه فکر می‌کرد با وارد کردن تکنولوژی، سیستم‌های اداری، آموزشی، مهندسی و ... غربی، خودش را به آن سطح از پیشرفت تمدنی برساند، فارغ از آنکه نه تنها نتیجه‌ای نخواهد گرفت بلکه هویت خودش را هم گم خواهد کرد. تبدیل خواهد شد به موجودی بی‌ریشه و بی‌هویت، بادی به هرجهت. از اینجا مانده از آنجا رانده، وابسته و به دنبال صدقه سری دیگران.

......

ما امید داریم که انقلاب اسلامی با پرورش فرهنگ مقاومت و متحد و منسجم کردن مسئولان و برچیدن فساد از دستگاه‌های کشور، شرایط را برای مردم مسلمان و شیعه کشور مساعد نماید و از فشارهای دشمنان اسلام و مسلمین بکاهد تا تمام ذکر و فکر مردم معیشت نبوده باشد و ان‌شالله بتوانند عبادت الله نمایند و خودشان را برای ظهور حضرت حجت آماده نمایند. در دعای هفتم صحیفه سجادیه؛ حضرت علی بن الحسین علیه السلام بیان میکنند:

8. فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِی یا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِک، وَ اکسِرْ عَنِّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِک، وَ أَنِلْنِی حُسْنَ النَّظَرِ فِیمَا شَکوْتُ، وَ أَذِقْنِی حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِی‏ مِنْ لَدُنْک رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِیئاً، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ عِنْدِک مَخْرَجاً وَحِیاً

9. وَ لَا تَشْغَلْنِی بِالاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِک، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِک

10. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بی‌یا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَی هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَی کشْفِ مَا مُنِیتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِیهِ، فَافْعَلْ بی‌ذَلِک وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْک، یا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِیمِ

8. پس بر محمد و خاندانش درود فرست. ای پروردگار من، به احسانِ خویش دَرِ آسایش به روی من بگشا، و به نیروی خود، سختیِ اندوهم را درهم شکن، و در آنچه زبان شکایت بدان گشوده‌ام، به نیکی بنگر، و مرا در آنچه از تو خواسته‌ام، شیرینیِ استجابت بچشان، و از پیشِ خود، رحمت و گشایشی دلخواه به من بده، و راه بیرون شدن از این گرفتاری را پیش پایم نِه.
9. و مرا به سبب گرفتاری، از انجام دادنِ واجبات و پیروی آیین خود بازمدار.
10. ای پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بی‌طاقتم، و جانم از آن اندوه که نصیب من گردیده، آکنده است؛ و این در حالی است که تنها تو می‌توانی آن اندوه را از میان برداری و آنچه را بدان گرفتار آمده‌ام دور کنی. پس با من چنین کن، اگر چه شایسته‌ی آن نباشم، ای صاحب عرش بزرگ.

 

 

  1. (حسام الدین آشنا. از سیاست تا فرهنگ سیاست‌های فرهنگی دولت در ایران(1320-1304). تهران: سروش، 1396)

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۰ ، ۰۱:۵۲
محمد امین گلستان فرد

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شاید بگی: خب روزمره با خاطرات چه توفیری داره؟

در جواب باید بگم: قصد دارم در این بخش مطالبی رو بنویسم که روزمره‌هست شاید چندان خاطره ساز نباشد، اما خاطرات مطالبی هست که بصورت مشخص‌تر و سخ‌تری تاثیر در آینده بنده و شما و بقیه داره. مثلا احوال انتخاباتی اکنون. آقای رئیسی، رئیس جمهور بشه در دور اول متفاوت هست از اینکه آقای همتی رئیس جمهور بشه و کشور رو حداقل ۴ سال دیگه به سبک آقای روحانی به ته دره ببره.

بیخیال، این موقع شب حس این مباحث نیست.

 

میخواستم بگم ورزش از نون شب برای من واجب‌تره. الحمدلله چند وقتی هست دوباره خداوند همتی عنایت کرده و کلاس رزمی رو شروع کردم. 

"ماشالله شکممان آمده جلوی بینی‌‌مان و نفسمان در دقایق ابتدای ریاضت به اهن و اوهون میفتد. 

نیت کرده‌ایم ان‌شالله توفیقی شود فردا دکتر عزت‌الله عاصمی را زیارت کنیم _وی از اطبا خوراک می‌باشد_ بلکه دوفشاره کنیم و پدر اضافات شکم را درآوریم."

راستش از بس همت شد و کمی لاغر شدم و میان کار خودم کم همتی کردم یا شرایط جوری رقم خورد که رژیمم باشکست مواجه شد و دوباره شکم برگشت جای اول یا در مواقعی پیشروی هم کرد، خسته شدم.

آخرین دفعه ۸ ماه پیش بود که بسی دلربا و دختر کشه شده‌بودیم که بله‌ی حاج خانم رو گرفتن همانا و سرسفره‌های خانواده‌ها تعارف بخور بخور همانا.

البته توی این دوران یکی از  تفریحات دلچسب‌ بیرون رفتن و پیتزا خوردن با یار می‌باشد. کباب و جوجه نه‌ها، فقط پیتزا و این چیزمیزا.

هیچی دیگه بعد ۸ماه کت و شلواریی که برای عروسی‌مون خریدیم اندازه نیست، ماهم که توکرونا افتاد داستانامون بیش از مراسم عقد اقدامی نکردیم. 

حالا باس برای عروسی، خودمون رو اندازه لباس تک سایز کنیم.

 

پ ن: شماهم بگو از داستان‌های رژیم و موفقیت یا شکستت. 

ما رو ی پند و راهنمایی مهمون کن.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۰۰ ، ۰۰:۴۳
محمد امین گلستان فرد

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در کتاب "از سیاست تا فرهنگ" از دکتر حسام الدین آشنا به تغییرات سیاسی که منجر به تغییرات فرهنگی شده است پرداخته شده است. نحوه عملکرد رضا شاه و سیاست هایش و نتایجش و تغییراتی که ایجاد شده است. 

مسئله جالب و قابل توجهی که برایم داشت این بود که رضا شاه در ابتدای کارش که میخواست بصورت قانونی حکومت قاجار را منتفی کند و خودش زمام همه ی امور را بدست بگیرد ظواهر را رعایت میکرد. چون سپه سالار مملکت بود و مراکز نظامی زیر دستش بود در این اماکن عزاداری به پا کرد و دسته ی نظامیان از اون سینه زن های خفن بازار بودن و خودش و چندی از سرآن جلوی دسته گل به سرشون میمالیدند و از این صوبتا. 

چندی بعد هم با تبعید 3تن از علما که یکی از این علما آیت الله نایینی هستند، رضاشاه به قم رفته و علما را میبیند و احترام میگذارد و مسائلی که نمیدانیم چه هست میگذرد، و  فردایش نامه ای به امضای 3تن علمای تبعیدی عراق با مضمون ملغی شدن مشروطیت و به رسمیت شناخته شدن رضا شاه از علما صادر میشود. و مبارزات آیت الله مدرسی و طرفدارانش حول استقرار مشروطیت سخت و با شکست مواجه میشود. علمای تبعیدی هم چندی نشده به عراق بازمیگردند و رضا شاه میماند و ایران و جریان تحت فشار مشروطه خواهی که دیگر چندان کاری هم دستش نیست. 

رضاشاه پس از این دوران ظاهر داری با ترکیه و آتاتورک آشنا میشه و رمز پیشرفت مملکت رو کنار گذاشتن سنت، تقلید از غرب، تقویت احساسات ناسیونالیستی و تغییر ظاهر سرخورده ی ملت ایران میبیند. 

رویکرد ظاهرگرای رضاشاه تحت تاثیر روشنفکران دوران مشروطه و زمانش بوده است. و نتایجش با رجوع به آمار مشخص میشود در امور اقتصادی و علمی و فرهنگی توفیقاتی نداشته ایم. هرچند تحرکاتی بوده است. 

------

پ ن: در مواجه با جریان های مهدوی که با ولایت فقیه مخالف هستند عرض میکنم، علمای بزرگ در حمایتشان از رضا شاه آیا میدانستند کار به جایی خواهد کشید که حوزه های علمیه تعطیل، آیت الله مدرسی توسط رضاشاه ترور، حجاب به زور از سر زنها کشیده و دیگر کارهای خلاف دین و شرع انجام خواهد شد؟ بنظر میرسد در عملکرد سیاسی علمای بزرگ باید تحقیق و تقحص بیشتری شود و تلاش شود درک بهتری از درک سیاسی بزرگان حاصل شود.

------

پ ن: چندی پیش توییت زدم: «ایران بیش از 200 سال است تحقیر شده است و خود تحقیری بخشی از فرهنگ ما شده است». بافرض آنکه شاه دست نشانده نبوده است و با نبوغ خودش یا به خاطر خودسری مامور انگلیس وی به حکومت رسیده است، و بیان این نکته که وی هدف نیکویی داشته و میخواسته است مملکت را از بدبختی و سرخوردگی و عقب ماندگی نجات دهد، نباید فراموش کرد که رویکردی که وی در پیش گرفت نتیجه ای جز بی هویتی، خود تحقیری و عقب ماندگی بیشتر نداشته است. 

با رجوع به تاریخ چنین درس میگیریم که بزرگترین پروژه ما احیاء هویت ایرانی اسلامی است. تکنیک ها و راه کار ها باید زاییده ی این هویت بوده باشد تا متناسب با این بوم و فرهنگ راهگشایی کند و شکست های گذشته را به بار نیاورد. نباید فراموش کنیم تقلید کور از غرب، وابستگی منفعلانه به غرب یا شرق هیچ کدام چیزی جز تجدید وضع موجود را برایمان نداشته است.

امروز فرهنگ مقاومت ایده ای جدید در برابر فرهنگ جهانی غربی است، یک ضدجریان که در برابر تهاجم استعماری غرب قد علم کرده است و خواهان تجلی هویتی جدید است. با گفتمانی متفاوت از نظام های امانیستی غربی. 

امید است فرهنگ مقاومت بیش از پیش ساخته و پرداخته شود و سازوکارهایش در مملکت ما تعریف و اجرایی شود و از اصطکاک و سختی های زندگی مردم بکاهد تا ان شالله به هدف نهایی انقلاب نزدیک شویم. 

 

"اللهم عجل لولیک الفرج"

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۰۰ ، ۲۰:۰۸
محمد امین گلستان فرد

بسم الله الرحمن الرحیم

« رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلَّذِینَ کَفَرُوا وَاغْفِرْ لَنَا رَبَّنَا ۖ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ (ممتحنه-5)»

پروردگارا! ما را وسیله آزمایش [و هدف آزار، چیرگی و سلطه] برای کافران قرار مده، و پروردگارا! ما را بیامرز که همانا تو توانای شکست ناپذیر و حکیمی.

 

امروز سه شنبه 25خرداد 1400:

به نظر بنده امروز کشور نیاز به وحدت در درون سیستم نیازدارد، نیاز دارد کسی رئیس جمهور شود که از تقابلهای داخلی و منازعات داخلی بکاهد و بتواند همه ی نیروها را به سمت اهداف کلان کشور گسیل کند. ضمن آنکه زمینه فساد و رانت را کاهش دهد. 

سید ابراهیم رئیسی نامزدی هست که به نظر میرسد توانایی اتحاد و گردآوری نیروهای انقلاب در کنار یکدیگر را دارد و میتواند بدور از منازعاتی که اصطکاکش چیزی جز زجر آورد کردن زندگی مردم نیست؛ دولتی تشکیل دهد در راستای تقویت نیروهای داخلی، در راستای خودکفایی، در راستای باور به داخل و جوانان، در راستای توجه به منطقه. 

از دیگر نقاط قوت آیت الله رئیسی آن است که ایشان در قوه قضایه خوش درخشیده اند در برخورد با دانه درشت ها، ایجاد شفافیت در دادگاه ها و مجرمان، تقلیل حساب های بانکی قوه قضاییه به 5حساب و اصلاح سازوکارهای داخلی قوه قضاییه، برخورد با قضات فاسد و ایجاد طرح سوت زنی. امید میرود که با ایشان بتوانند در دولت نیز قاطع و محکم با مفسدان برخورد کنند. 

ضمن آنکه کارنامه درخشانی نیز در تولیت آستان قدس داشته اند و به بیان اقدامات و نتایجش نمی پردازم زیرا با یک جستجوی ساده در اختیار شما خواهد بود.

جدای از آنکه ایشان را در بین نامزدهای ریاست جمهوری؛ اصلح میدانم باید واقع بین هم باشم و اقرار کنم که شرایط و بحران ها بگونه ای نیست که بتوان ادعاهای سوپرمن گونه کرد. مخالف ادعای ایشان هستم که در مناظرات خودشان را ناجی ملت معرفی کردند. این تعریف زیبنده هیچ کس نیست جز حضرت حجت ارواحنا فداه. 

ان شالله که با دعای امام زمان عج الله ما مردم شیعه به خودمان بیاییم و در رأس خواسته هایمان چیزی جز یاری و زمینه سازی ظهور ایشان نباشد، و ان شالله که ایشان دعا نمایند تا توان کنش و مواخذه مسئولین فاسد و انتخاب مسئولین صالح به ما عنایت شود. 

 

"اللهم عجل لولیک الفرج"

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۰۰ ، ۲۰:۰۵
محمد امین گلستان فرد

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

 

امروز سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ است. ۳ روز دیگز انتخابات ۱۴۰۰ رقم‌خواهد خورد. ماهم در هول و ولا هستیم که چه خواهد شد. نکند دوباره اندیشه‌ای بیاید که نتیجه‌اش نه تنها اقتدار خارجی و حل مشکلات خارجی نیست بلکه نرسیدن، تعطیلی، ضعف و فقر داخلی است. 

یکی از دوستانم به شوخی توییتی زده بود که اگر آقای آشنا بتواند آقای همتی را رئیس جمهور کند مثل کاری که ۹۲ کرد، باید تندیسش رو جلوی دانشگاه‌های تهران، علامه و امام صادق نصب کرد. 

الان‌هم یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایمان همین جناب و تسلطشان به رسانه و افکار عمومی و جنگ و اقناع افکار عمومی است.

چرا آقای آشنا در جبه انقلاب کار نمی‌کند یا نکرد یا راهشان ندادند؟ نمی‌دانم، کسی چیزی نگفته تا الان. ولی خیلی میگویند ایشان همچنان پیرو ولایت فقیه است و هدفش تقویت آن است، هرچند که دارد اشتباه می‌کند! الله اعلم.

ما که دوست داریم در این حوزه توانایی و سواد ایشون رو داشته باشیم. ان‌شالله خدا هدایت کنه بنده رو که اگر چنین توانی بدست بیارم و هدایت خودش نباشه از ظالمان و گمراهان خواهم بود. 

"استغفرالله الذی لاالله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین"

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۰۰ ، ۲۰:۰۳
محمد امین گلستان فرد

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شاید عجیب باشد چرا در زمانه ی اینستاگرام و توییتر و ... من از سر به نوع به وبلاگ روی آورده ام. امروز دوشنبه 24 خرداد 1400 است. 

من به دلایلی که بیان میکنم از آشفته بازار اینستاگرام و توییتر به این فضا پناه آورده ام. کاملا مشخص است که اگر بدنبال تعامل نبودم اصلا نیاز نبود در این فضا باشم و مطالبم را در فایل وان نوت یا وان درایوم ذخیره میکردم.

1- همان طور که گفته شد اولین دلیلم "آشفته بازار" بودن محیط های اینتستاگرام و دیگر قالب های اپلیکیشن های تعاملی است. این فضاها هرکس پرزرق و برق تر باشد مشتری بیشتری دارد و ناخودآگاه آدم را به این سبک کنشگری سوق میدهد، یعنی تولید محتوای جذاب، محتوایی که مشتری بیشتری جذب کند و من هرچه با خود کلنجار رفتم خودم را مرد میادین خود نمایی ندیدم و البته این احساس من را آزار میداد. در نتیجه به این محیط آمدم تا ذهنی آرام بدور از هیاهوی آنجا مطالبم را بنویسم و سپس بصورت کامل یا بخشی از آن را در قالبهای دیگر پخش کنم. بگونه ای که تعامل و درگیریم با آن قالب ها به حداقل برسد.

2- این فضا امکان جستجوی راحت تر و بهتری دارد.

3- این فضا امکان دسته بندی بهتر و متمایزی دارد.

4- در اینستاگرام با نسخه ویندوز نمیشود محتوا تولید کرد.

5- نیاز به فضای ابری که دیگران هم بتوانند استفاده کنند و من را نیز راهنمایی کنند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۰۰ ، ۱۹:۴۶
محمد امین گلستان فرد